شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
تصاویر/بزرگداشت شهید حجت الاسلام میثمی در اصفهان

حوزه/ مسئول دفتر آیت العظمی مکارم شیرازی در اصفهان گفت: باید شهدای روحانیت را بیش از این معرفی و کارهای آنها را برای مردم تبیین کرد و باید دانست روحیه ای که شهدا و رزمندگان در جبهه داشتند به برکت وجود روحانیت بود. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مومنی امروز در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی که در مدرسه علمیه ملاعبدالله به همت دفتر امور فضلا حوزه برگزار شد با اشاره به مقام والای شهدا نزد خداوند اظهار داشت: همه شهدا نزد خدا مقام والایی دارند و قرآن کریم نیز در این باره می فرماید " وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ".

وی افزود: شأن نزول این آیه درباره شهدای احد است، اما برای همه شهدا صدق می کند و می فرماید تصور نکنید شهدا مرده اند، بلکه زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می خورند.

مسئول دفتر آیت العظمی مکارم شیرازی در اصفهان امتیاز شهدا را بنا به این آیه شریفه در "عند ربهم" بودن آنها عنوان کرد و گفت: همه انسان ها از دنیا می روند، اما هیچ فردی دچار فنای مطلق نمی شود، اما آن فردی که "عند ربهم" است شهدا هستند و بالاتر از هر مقامی، مقامی بالاتر است، اما بالاتر از مقام شهید مقامی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: احادیثی که در باب شهدا و شهادت وارد شده بسیار فراوان است، هم چنان که رسول خدا(ص) می فرماید:" به شهید شش امتیاز داده می شود با اولین قطره خون تمام گناهان آن بخشیده می شود، جایگاه خود را در بهشت می بیند، از حوریان با او ازدواج می کنند، از وحشت بزرگ روز قیامت در امان می باشد، از عذاب قبر ایمن است و به زیور ایمان آراسته می شود.

مسئول دفتر آیت العظمی مکارم شیرازی در اصفهان خاطر نشان کرد: در میان شهدا، شهدای روحانیت مقامی بسیار بالاتر دارند و مقام آنها قابل مقایسه نیست، هم چنان که بهشت نیز دارای درجاتی است.

حجت الاسلام مومنی به تفاوت درجات و مقام شهدای کربلا اشاره کرد و گفت: حتی در میان شهدای کربلا نیز تفاوت درجه وجود دارد، هم چنان که درجه حضرت عباس(ع) بسیار بالاتر از سایر شهدا است به گونه ای که دیگر شهدا به مقام آن حضرت غبطه می خورند.

وی با تاکید بر تاثیر مثبت حضور طلاب و روحانیون در جبهه ها و در میان رزمندگان تصریح کرد: رزمندگان از وجود روحانیون مانند شمعی بهره می بردند و وجود روحانیون و طلاب در کنار رزمندگان و در سنگرها مفید و موثر بود و قوت قلب برای آنها به شمار می رفت.

مسئول دفتر آیت العظمی مکارم شیرازی در اصفهان شهید عبدالله میثمی را عالمی فاضل و رزمنده عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که خاطرات این شهید را مطالعه می کنیم درمی یابیم که از همان ابتدا، این شهید در خانواده ای مذهبی و اصیل رشد کرد و از نظر اخلاق و کمالات برجسته بود.

وی افزود: شهید میثمی همواره مشغول به تبلیغ و مبارزه بود و در دوران مبارزه ایشان را زندانی و با فردی کمونیست هم سلول کردند، اما روحیه این شهید کاری کرد که آن فرد کمونیست به انسانی موحد تبدیل شد.

حجت الاسلام مومنی بیان و تبلیغ این شهید مبلغ را در موارد حساس و مهم، اثرگذار دانست و گفت: هیچ گاه از مسئولیت های خود غفلت نمی کرد و با سخنرانی های خود، رزمندگان را جذب و دلگرم می نمود.

مسئول دفتر آیت العظمی مکارم شیرازی در اصفهان تاکید کرد: باید شهدای روحانیت را بیش از این معرفی و کارهای آنها را برای مردم تبیین کرد و باید دانست روحیه ای که شهدا و رزمندگان در جبهه داشتند به برکت وجود روحانیت بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha